marți, 13 mai 2008

Ziua Canionului

Sambata, 10 mai, clubul Floare de Colt Brasov impreuna cu primaria orasului Sacele si cateva scoli am organizat o actiune de ecologizare in zona Dambul Morii - Canionul 7 Scari.
Dupa cum bine se stie pajistea de la Dambul Morii este una foarte cautata de "grataragii" care vin fac gratare, beau si lasa in urma lor un munte de gunoaie. Si dupa aia tot ei se mira ca avem o tara plina de gunoaie. Dar ei zic ca aduna gunoiul. Intradevar il aduna in pungi, dar nu duc pungile la tomberon, care in cazul Dambul Morii se afla chiar unde incepe pajistea.
Si uite asa am ajuns ca sa organizam astfel de evenimente pentru a aduna gunoiul altora. Impreuna cu elevi de scoala generala, liceu, voluntari de toate varstele si reprezentanti ai sponsorilor am reusit ca in cateva ore sa strangem aproximativ 800 de saci de gunoi. In total au fost in jur de 400 de persoane cu varste cuprinse in 4 si 73 ani. A fost chiar si un cetatean austriac care a auzit din mass media despre eveniment.
Se face imparteala pe grupe, fiecare grupa avand aproximativ 35 de membrii. Eu impreuna cu Jimmy am avut elevi de la o scoala din Sacele din clasele V - VIII, care impreuna cu vreao 3 sau 4 profesori am facut curat in zona Canionului 7 Scari. Era cat pe ce sa avem niste evenimente incediare, dupa ce un grup de asa zisi "turisti", care erau c-am turmentati, au inceput sa se i-a de copii. S-au luat si de Laurentiu care curata panoul informativ pe care l-am montat anul trecut si a fost mazgalit. Bine ca pana la urma s-au plictisit si au plecat.
Alte grupe au facut curat pe Drumul Familiar, pe traseul spre Bunloc si prin Prapastia Ursilor, iar altii au facut curat pe pajistea, unde turistii, deja veniti , faceau nestingheriti gratare.
Pe la ora 14 incepem sa ne adunam de pe trasee in zona "centrului de comanda". Multumesc sponsorilor pentru sprijinul lor, ca au facut posibil ca fiecare participant sa primeasca un pachet la plecare.
Multumesc si mass mediei care au venit si au facut reportaje. Sper ca pe aceasta cale sa tragem un semnal de alarma in ce priveste civilizarea turistilor care ies la iarba verde.
Intr-un cuvant actiunea a avut mare succes. Gunoiul a fost strans si nimeni n-a avut de comentat. Sper ca aceasta curatenie sa tina cat mai mult.



Niciun comentariu: